sia

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

oh land & unbreakable kimmy schmidt

Av sia håfström - 27 maj 2015 03:07



det vi avundas barn, är deras närvaro. hur de dagligen upplever saker och ting för första gången i sina liv. och den totala glädjen i det. hängivelsen.


det krävs tankekraft för att leva i nuet, ett jävla självförtroende och envishet. hur man ständigt utsätter sig för risker. risken att bli nekad, risken att bli skrattad åt, risken att misslyckas och bli helt jävla suicidal. du måste ha skinn på näsan som carrie bradshaw, inställning som deepak chopra och självdistans som seth rogen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sia håfström - 25 april 2015 14:03


att vara tacksam är livsviktigt men lätt att glömma. men när jag nu under de senaste tre dagarna börjat dagen med att räkna upp tio saker jag är tacksam över, så minns jag ju hur bra jag mådde sist jag gjorde den här insikten. det svåra är att ...

Av sia håfström - 13 april 2015 13:08


jag tänker tälja loss alla frågor och all oro ifrån kroppen och ta vara på mig själv som den jag är idag, istället för att få magknip över vem jag ska bli. det handlar om närvaro, sinnesro och att våga. och visst skaver och trycker det till en ...

Av sia håfström - 12 april 2015 20:52


det är så många splittrade känslor i omlopp just nu. en del utav mig njuter av singellivet och ensamtiden, medan en annan är förkrossad. för det var ju inte så här det skulle bli, det var inte så här jag föreställde mig mitt liv som 28. men bland det...

Av sia håfström - 31 mars 2015 16:59


ahimsa satyaasteya brahmacharya aparigraha 'där det finns kärlek, där finns det ahimsa' säger man. de tror på att visa varandra respekt, inte döma eller prata illa om andra människor. de tror, precis som jag - på karma. de behandlar även sig själva, ...

Av sia håfström - 18 februari 2015 23:35


jag kände redan första passet att yogan och jag hörde ihop.och nu nästan en månad senareoch fyra pass senare, samt otaliga timmar på yogamattan hemma i vardagsrummet - så vet jag att jag hade rätt. magkänslan,varför går vi inte oftare på den?de flest...

Presentation


en utflykt i ett hörn utav mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards